הפרובוקציה החודשית בכותל: ח"כ קריב נכנס עם ס"ת

בנצי לייזרוביץ No Comments on הפרובוקציה החודשית בכותל: ח"כ קריב נכנס עם ס"ת

קבוצת נשות הפרובוקציה קיימה ברחבת הכותל את ההפגנה החודשית בהשתתפותו של ח"כ גלעד קריב

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרובוקציה החודשית בכותל המערבי התקיימה הבוקר (רביעי) כמידי ראש חודש כאשר קבוצה של נשים רפורמיות הגיעה יחד עם מנהיגים של התנועה הרפורמית מארה"ב וח"כ גלעד קריב והכניסו ספר תורה לרחבת הכותל בצעדה פרובוקטיבית תוך ביזוי ספרי תורה. ח"כ יצחק פינדרוס ניסה לחסום את כניסתו של קריב יחד עם ספר התורה.

"סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו מספר פעמים בבקשה לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי במטרה למנוע חיכוכים מיותרים. אולם, קבוצה זו המשיכה ברגל גסה ופרצה למקום הקדוש תוך דריסת מי שעומד בדרכה", מסרו בקרן למורשת הכותל.

כאמור, ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם ספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל המערבי מה שיצר מהומה רבתית. למרות פניות ותחנונים אליו לא לשלהב את הרוחות, הוא לא נענה. מנכ"לית 'נשות הכותל' הגב' יוכי רפפורט הפריעה באופן פעיל ומנעה ממנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי בשעה שהוא מנסה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים. במקביל, הגיעו מאות נשים ומתפללים רבים לתפילת ראש חודש.

בכותל מסרו: "הקרן למורשת הכותל המערבי עומדת בפני אתגר מורכב מאוד ועושה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד.
אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי".

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי בתגובה למעשי ח"כ גלעד קריב: "כל חברי הכנסת צריכים למחות ולהוקיע את ניצול החסינות ע"י ח"כ במפלגת העבודה בשם גלעד קריב שביזה ספר תורה והכניס אותו לכותל, ובכלל בכל מעשיו פגע ברגשות המתפללים בשריד בית מקדשנו".

ח"כ ארז מלול (ש"ס) בתגובה למעשי ח"כ גלעד קריב בכותל: "הנהלת התנועה הרפורמית נמצאת בימים אלו בארץ ויש תחרות על ליבם וכספם בין מירב מיכאלי לגלעד קריב, זה כל הסיפור על רגל אחת. במעשיו פועל רק לשיסוי ופילוג בקרב העם. בכוונתי לפנות לוועדת האתיקה בכנסת ולדרוש דיון דחוף בניצול החסינות לרעה ע"י קריב".



0 תגובות